Eserleri:
ESERLERİNDEN ÖZETLER
Kitab el-MenâzırGöz ve nesne arasında uygun bir mesafe olmalıdır.
Göz ve nesne asında uzadığı varsayılan çizgiler opak bir nesne tarafından kesilmelidir.
Göz, ancak kendisi ışık kaynağı olan ya da ışıklandırılmış nesneleri algılar.
Nesnelerin görünebilirlik uzaklığı büyüklüklerine, aydınlanma derecelerine, renklerine ve gözlemcinin görme gücüne bağlıdır.
Modern Optiğin Kurucusu: İbn'ül Heysem,Hüseyin Gazi TOPDEMİR,AKM Yayınları - Bu yayında İbn'ül Heysem hakkında herşey detaylı incelenmiştir.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_al-Haytham
ALINTIDIR
Optik bilimi ile ilgili çalışmalarını bu kitapta yayınlamıştı. Kitap yedi bölümden oluşmaktadır. İlk 3 bölüm görme, 4.5. ve 6. bölümler yansıma ve 7.bölüm ise kırılma konusuna ayrılmıştır.
Birinci bölümün ikinci alt başlığında, doğrudan görmenin oluşabilmesinin koşulları sıralanmaktadır.
İkinci bölümde ise neden gözün bazı nesneleri algıladığı ve bazılarının ise algılayamadığı konusu tartışılmıştır.
Üçüncü bölüm görme kusurları ve nedenleri tartışılmıştır.
Dördüncü bölüm gözün algılaması tartışılmıştır.
Beşinci bölüm yansıma konusu tartışılmıştır.
Altıncı bölümde aynalarda yansıma ve yedinci bölümde ise kırılma konusu irdelenmiş.
Küresel Aynalar Üzerine kitabında, ayna eksenine paralel gelen ışınların, ayna ekseni üzerindeki bir noktada odaklanacağını geometri aracılığıyla kanıtlamaktadır.
Tutulma Üzerine Kitabında, Ay tutulmasını irdelemiş.
Işık Üzerine kitabında ışık ışınlarının niteliği, nasıl yayıldığı, ışık kaynakları gibi konularda ayrıntılı tartışmalarda bulunmuş.
Yakan Küreler Üzerine adlı kitabında ise gökkuşağının oluşumunu açıklamış.
Yıldızların Görünmesi Üzerine adlı kitabında göksel nesnelerin boyutsal olarak olduklarından daha büyük görünmesinin nedenleri arasında atmosferde kırılmaya dayanarak irdelemiş.
Ayın Işığı Üzerine adlı kitabında Ay, ayna gibi davranmakta. Güneş'ten aldığı ışınları, yüzeyinin her bir parçasında, bu parçaların karşısına gelen yer yüzeyindeki her bir noktaya kendisi ışık kaynağı olan nesneler gibi yansıtmaktadır.
Kaynaklar
0 yorum:
Yorum Gönder